Salam semua!!! Mood raya masih on ka tu? Pejam celik sudah masuk 10 Syawal dah. Baju raya muat lagi ka tu? Hahhahah

Jom lah mami share skit Kisah Raya mami tahun ni. Raya tahun ni sangat meriah. Alhamdullilah. Rumah Tokma (ibu sendiri) dan Rumah Mamatok (ibu mertua) sentiasa penuh dikunjungi sanak saudara. Maklumlah kan, rumah orang tua. Anak saudara, sepupu duai balik kampung mestilah nak ziarah orang tua. Alhamdullilah, hubungan keluarga sangat erat. Semoga bertambah erat hingga ke ahir hayat kami.

Raya pertama dinrumah mamatok. Ini baru je 1/4 dari tamu yang ada. Meriah.
Ini pulak anak dan cucu saudara sebelah tok abah. Ini pun baru 1/4 yang hadir. Alhamdullilah, family tok abah cuma tgl tok abah je “orang tua” di kampung.

Haaa itu baru cakap bab keluarga kan, belum lagi bab menu dan open house! Memang luar biasa tahun ni. Bayangkan dari raya pertama hingga ke 9 ni setiap hari ada jemputan ke rumah terbuka. Dalam sehari tu ada 5-6 buah rumah dikunjung. Dengan keadaan panas extreme, bawak anak lagi. Memang sedikit mencabar. Jadi, untuk kekal bertenaga dan kawal keadaan panas, en.suami akan bancuhkan dulu Minuman Isotonik Performance Drink Shaklee sesiap dalam tumbler. Alhamdullilah, anak-anak kekal aktif dan bersemangat bila sambut hari raya dengan Shaklee ni. Sedihkan bila baca berita anak kecil meninggal disebabkan stroke haba. Allahu, dalam kita seronok beraya haruslah sentiasa ingat untuk minum air putih banyak-banyak. Tambahkan juga Performance drink ni.

Bancuh sejuk. Nyamannya kat tekak. Walaupun dihidangkan pelbagai jenis air manis, air putih dan Performance Drink Shaklee tetap jadi pilihan mami dan anak-anak.

Dan tidak lupa, hari raya dengan Shaklee wajiblah menjadi duta Shaklee untuk Business Leader macam mami ni. Hulur hilir mesti nak tunjukkan kita ni SID Shaklee. Haha korang jangan gelak tau, mami beraya bawak tote bag Shaklee. Hahah. Dalam tu penuh dengan duit raya. Nampak macam eh tokey Shaklee datang. Budak-budak pun beratur nak duit raya. En. Suami pun tak malu tau hulur hilir bawak tote bag Shaklee. Haha tapi seriuslah tote bag Shaklee comel giler. Rania dah cop dah nak beg tu nak letak telekung dan quran ke sekolah nanti.

Haaa cantikkan beg Shaklee ni. Hehe. Abaikan muka mami yang kenyang giler tu. 😂

Haa ada lagi satu cerita best, en.suami kan, raya ke 2 petang tu dah hampir tertewas. Perut bloated, asik sendawa, angin, pening semua adalah lah. Mami cakap makan lah Alfalfa, dia degil tau. Buat derk je. Dia minum En* halia. Tapi tetap tak lega. Lepas tu tak tahan tgk dia, mami paksa ambil 5 biji Alfalfa Shaklee sebelum tido. Bukan apa, eh ghisau jugak kita kalo en.suami tak sihat trus tak dapat pergi beraya🤣🤣. Dan amazing sangat, dengan izin Allah esoknya bangun tidur dia dh kembali sihat. Dah tak bunyi sendawa, dah tak sakit kepala. Esok dan seterusnya, sentiasa ambil Alfalfa tu. Haa baru tau. Mami bukan jual produk biasa ya. Produk premium tapi harga Rahmah.

Petang tu, ada kawan En.Suami datang rumah. Mengadu perut kembung, cirit perut, rasa tak selesa. Makan pun dah tak selera. Kesian betul tengoknya. Kemudian En.Suami pun suh lah mami bagi Alfalfa tu kat kawan dia. Esoknya bila followup, Alhamdullilah, keadaan dia dah ok. Boleh sambung beraya.

Haa ini lah kawan En.Suami tu. Muda lagi. Kesian dia. Mujur ada Alfalfa tu sebagai penyelamat. Nampak tak tote Bag Shaklee tu. Hahah kemana-mana dibawak.

Bulan Mei ni ada pulak promo Alfalfa dan Vitamin C untuk anak. Apalagi, wajib lah grab dan boleh sambung beraya dengan Shaklee. Shaklee pun macam tahu-tahu je keperluan kita kan. Hero Kiddo Vitamin C kanak-kanak sangat penting. Ramai kanak-kanak yang demam sekarang. Mungkin sebab cuaca dan letih bermain dengan sedara mara yang balik kampung. Ada jugak yang dapat Covid. Jadi perlu diingatkan untuk lebih berhati-hati. Atleast ambil Vitamin C sebagai langkah pencegahan.

Murah sangat set combo ni, dapat diskaun 40%.
Ambil set Duo ni jauh lebih jimat. Boleh pilih apa sahaja mau mu😆

Rasanya ini dulu lah yang mami nak share umtuk korang. Raya-raya jugak. Tapi jangan lupa jaga kesihatan dan keselamatan. Yang dah pulang ke tempat masing-masing mami doakan kalian selamat sampai ke destinasi. Amien.

Salam Sayang

Mami Fiza (Shaklee Business Leader)

Leave a comment

Trending

Design a site like this with WordPress.com
Get started